Velg Kategori

Se alt fra Storkjøkken
  • Reservedeler & Tilbehør

Velg Kategori

Se alt fra Bakeri
  • Reservedeler & Tilbehør

Velg Kategori

Se alt fra Vaskeri

Kundeservice

Lurer du på noe? Vi svarer gjerne på spørsmål om produkter, bestillinger, levering eller teknisk støtte. Vårt mål er å sikre deg en enkel og problemfri handleopplevelse i vår nettbutikk. Du kan kontakte oss via telefon, e-post eller chat – vi er alltid klare til å hjelpe. Med rask respons, god oppfølging og fokus på løsninger, jobber vi for å gi din bedrift den beste kjøpsopplevelsen.

Kjøpsbetingelser

Ved betaling med faktura, forhåndsbetales 30% av ordrens totaltverdi ved bestilling mot leverandør – 60% ved levering og 10% pr 20 dager etter leveranse tidspunkt. Faktura 30% mottas på epost etter at vi har behandlet din nettbestilling. Eller i henhold til kontrakt/avtale. Ved betaling med Visa/Mastercard betales 100% av ordretotalen, før bestilling er gjort til leverandør.

Priser som er oppgitt i vår nettbutikk, enten standard- eller kampanjepriser, kan ved noen tilfeller være feilaktige. Priser kan endres og/eller være feiljustert, ref.leverandørs egne priser og valutakurser. Vi reserverer oss mot eventuelle feil i henhold til gjeldende priser. Samt at produkter kan ha utgått hos leverandør. Informasjon om prisendring/feil pris, skal gis til kunden skal skje så snart som mulig etter oppdaget feil/mangel. Vi tar forbehold om endring av offentlige avgifter som miljøavgift. Miljøavgift legges til alle tekniske produkter. Vi tar forbehold om valutaendringer +/- 5% gjeldene fra kjøpsdato samt forbehold om kraftige pris-valutaendringer grunnet utenforstående forhold, som pandemier, naturkatastrofer eller andre forbehold som ikke kan forutses.

Betaling

Vi kan i samarbeid med Dintero tilby trygge betalingsmetoder: 

I vår nettbutikk handler du trygt og enkelt. 
Når du kommer til kassen har du disse mulighetene;

1) Faktura. Sendes på epost når ordren er ferdigbehandlet.
2) Direktebetaling med Visa/Mastercard. Trygt og enkelt. Betal hele summen eller del opp din betaling via ditt kredittkort.
3) Vipps – det enkleste alternativet.
4) Leasing Ikano Bank. Kommenter i ordren at du ønsker søknad om leasing på handlekurven. Vi behandler søknaden din hos oss.

Alle priser i norske kroner (NOK), ekskludert gjeldende merverdiavgift. 
Priser kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser. 
Har du rabattkode legger du denne inn i gjeldende felt i kassen.

Levering & Frakt

På lagerførte artikler leverer vi varene i løpet av én uke. På bestillingsvarer er det en leveringstid som varierer fra 1 til 8 uker. Normalt 4-6 arbeidsuker. Vi tar forbehold om endring av leveringstid, ved uforutsette problemer med transport fra leverandør, force marjeure eller lignende.

Vi har en fast fraktkostnad pålydende 3,5% av ordrens totalverdi. Uavhengig ordrens størrelse. Fraktprisen kalkuleres i kundens checkout og fremkommer på kvittering/faktura.
I samarbeid med Bring tilbyr vi sikker transport av våre produkter ut til kunde.

Transportskader, reklamasjon og returer:

Transportskader skal registreres hos transportør umiddelbart ved levering og signeres på fraktbrev. Skadet gods skal også registreres hos B&D og beholdes. Emballasjen skal beholdes for eventuelt ettersyn. Varer kan kun returneres etter avtale med B&D. En returavgift på X % av beløpet vil bli ilagt. Spesialbestilte varer som skreddersydde benker og disker, kan ikke returneres. Dersom kunden ønsker å kansellere ordren etter at det er utstedt en ordrebekreftelse, kan leverandøren kreve et avbestillingsgebyr tilsvarende X % av beløpet for påløpte kostnader.

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet noen av de mest vanlige spørsmålene vi mottar. Finner du ikke svar på ditt spørsmål, vennligst ta kontakt med vår kundeservice på post@bergdahl.no, eller chat med oss.

BESTILLING OG LEVERING:

Hva blir frakten?

Vi har en fast fraktkostnad pålydende 3,5% av ordrens totalverdi. Uavhengig ordrens størrelse. Fraktprisen kalkuleres i kundens checkout og fremkommer på kvittering/faktura.

Hva er leveringstiden? 

På lagerførte artikler leverer vi varene i løpet av én uke. På bestillingsvarer er det en leveringstid som varierer fra 1 til 8 uker. Normalt 4-6 arbeidsuker.

Får jeg ordrebekreftelse? 

Ja, du får tilsendt ordrebekreftelse på e-post. Dersom den ikke kommer i innboksen anbefaler vi har du sjekker spam/søppel i din e-post. 

Hvordan kan jeg spore min forsendelse? 

Du får tilsendt sporingsnummer på e-post. 

Kan jeg bestille som privatperson?

Nei, desverre – Vi selger kun til bedrifter og enkeltmannsforetak. 

Hvordan skjer leveringen?

Hvis ikke annet er avtalt, leveres varene til den oppgitte leveringsadressen, direkte foran døren eller på rampen. Ønsker du en annen type levering, må dette avtales med selger eller legges til som en kommentar i nettbestillingen din. Det er kjøpers ansvar å kontrollere varene ved mottak. Sørg for å sjekke at godset og emballasjen er intakte.

BETALING:

Hvordan kan jeg betale mine varer? 

Du kan betale med Visa, Mastercard, faktura eller lease igjennom Ikano Bank. Du blir enkelt guidet gjennom betalingsbildet når du gjør et nettkjøp. 

Noe gikk galt i betalingsbildet. Hva gjør jeg? 

Du blir ikke belastet noe før du har fått melding om at varene er betalt. Logg inn på ny, eller ta kontakt med kundeservice om du er usikker på noe. 

BYTTE & RETUR:

Jeg har mottatt skadet gods, hva gjør jeg?

Kontroll av mottatt vare til adresse, er kjøpers ansvar. Påse at gods/emballasje er helt. Ved skader på gods/emballasje skal dette anmerkes på fraktbrev/pad til transportør. Det er alltid sjåførs ansvar å påse at skader blir anmerket. 

Ta bilder av skaden/-ene på emballasje/gods. Både oversikt og detalj-bilder. Disse sendes til post@bergdahl.no og du vil bli kontaktet av oss, etter at vi har sett på saken.

Jeg ønsker å sende noe i retur.

Varer kan bare returneres etter avtale med Berg & Dahl.  En returavgift på x % av beløpet beholdes. Spesialbestilte varer kan ikke returneres. Om du ønsker å kansellere ordren etter at det er utstedt en ordrebekreftelse kan leverandøren kreve avbestillingsgebyr tilsvarende 20% av beløpet for kostnader påløpt leverandør.

For nærmere informasjon, ring oss på 22 64 58 00 eller send epost til post@bergdahl.no

Er montering av varene inkludert i prisen?

Hvis ikke annet er avtalt, så nei. Montering skjer som spesifisert i henhold til leverandørs instruksjoner. Elektro, vvs, ventilasjon og bygningsmessige arbeider og materiell er ikke inkludert i pris. Dette må utføres av autorisert personell for egen regning. 

Kvalitetssystem

Vi stiller høye krav til oss selv og våre leverandører. Vi jobber etter et implementert kvalitetssystem som er bygd på ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015. Dette sikrer oss gode rutiner i alle ledd. Rutinene følges gjennom hele prosjektet og gjør oss til en solid leverandør.